CODA/PRODA

PRODA

CODA-festivalen er mer enn et program fylt med spennende forestillinger. Det er et møtepunkt, et rom for utfoldelse, utvikling, også fysisk! I samarbeid med PRODA inviterer vi profesjonelle dansekunstnere til workshops i regi av fremragende kunstnere under festivalen.

Her finner du workshop-programmet i kronologisk rekkefølge.

Roza Moshtagi

Dato/tid: 29.september kl.10-12
Sted: PRODA
For: Profesjonelle dansere
Pris: Gratis og åpen for medlemmer av PRODA

I samarbeid med PRODA og Dansens Hus inviteres profesjonelle dansekunstnere til workshop, der Roza Moshtaghi introduserer metodene som er benyttet i skapelsen av forestillingen ‘Songs of Chaos’

Lisa Colette Bysheim

Dato/tid: 11.oktober kl.11-12
Sted: PRODA
For: Profesjonelle dansekunstnere m/adgang til PRODA
Pris: Gratis

Workshopen vil basere seg på oppgaver og metoder som Lisa bruker i prosessen frem mot forestillingen ‘If This | Then’, som har urpremiere under årets CODA-festival. Sammen vil vi arbeide med ulike improvisasjonsoppgaver knyttet til stemmebruk, tekst og koreografi.

CODA/Ballett – TBA

Dato/tid: 14.oktober, kl.10-12
Sted: PRODA
For: Profesjonelle dansekunstnere med adgang til PRODA

MER INFO KOMMER

Mia Habib

Dato/tid: 15.&16.oktober, kl. 09-12
Sted: PRODA
For: Profesjonelle dansekunstnere med adgang til PRODA
Pris: Gratis

Workshopen tar utgangspunkt i prosessene rundt samlingen Samkome. Sammen skal vi i bevege oss inn i ulike praksiser av solidaritet, sårbarhet, samhold, og omsorg. Vi deler, gjennom kroppene våre, ordene våre, stillheten vår…

Meagan O’Shea

Dato/tid: 17.oktober kl.10-12
Sted: PRODA
For: Profesjonelle dansekunstnere med adgang til PRODA
Pris: Gratis

Meagan holder en workshop om prinsipper og metodikk bak forestillingen og konseptet XwomXnseX: STEAM.

Katrine Kirsebom

Dato/tid: 18.oktober kl.10-12
Sted: PRODA
For: Profesjonelle dansekunstnere med adgang til PRODA
Pris: Gratis

I denne workshopen vil vi ta utgangspunkt i forestillingen ‘Stoppets mysterium’. Vi undersøker bevegelse og stillstand, alene og sammen. Hva kan «øyeblikk uten synlig fremdrift» innebære? Hvorfor og hvordan stopper vi, hvordan «beveges» vi i stillhet, oppstår det andre erfaringer enn ved kontinuerlig bevegelse? Hva slags komposisjon skaper vi ved å likestille verdien av stopp og forflytning?